vineri, 9 august 2013

Remedii anti-oboseala

Remedii anti-oboseala


Incearca sa combati oboseala cu remedii naturiste, inainte de a recurge la medicamente. Este mai sanatos si mai ieftin. Insa daca situatia persista ai grija la ce afectiunii sepot ascunde in spatele unei oboselii cronice.
Exista numeroase alimente care combat oboseala,  mai eficiente si cu un efect mai mare decat cafeaua, dintre care se pot aminti:

1. Fructele iti garanteaza energie. Dintre toate, cele mai eficiente sunt portocalele, kiwi, ananasul si grepfrutul, din doua motive: toate contin vitamina C, care are efect similar cofeinei, activand insa si sistemul imunitar, apoi pentru ca vin la pachet cu magneziu, care este un energizant natural. Bonusul consta in aportul de apa.

2. Legumele  cele mai bune sunt ardeiul gras si cel iute, conopida, spanacul si frunzele de nasturel. Acestea aduc combinataia indeala de vitamina C si acid folic.
Cei doi nutrienti activeaza sistemul vascular si lupta cu senzatia de oboseala, mai ales daca sunt consumate constat in perioadele foarte grele, in care resimti efectele neplacute ale oboseli cronice.

3. Carnea. O alta solutie este o friptura in sange, care te va energiza in orice moment, gratie aportului de fier pe care il aduce. Carnea de vita, cea de curcan, de porc si ouale sunt mereu o solutie in momentele in care obligatiile depasesc rezervele de energie ale organismului tau.
Acestea iti funizeaza doza necesara de seleniu, care are capacitatea de a reduce senzatia de oboseala. Portia zilnica de seleniu este de 60 mg pe zi pentru barbati si de 50 mg pentru femei.

4. Pestele. Vitamina E este foarte eficienta in combaterea efectelor oboselii. Solutia este o portie de peste gras: somon, merluciu sau fructe de mare.

5. Lactatelor sunt alimente care lupta eficient cu oboseala, acestea furnizand calciu si magneziu. Deficitul de calciu vine la pachet cu senzatia de oboseala extrema. In plus ai nevoie de doze crescute de calciu atunci cand consumi multa energie fizica sau intelectuala. Cele mai bune alegeri sunt branza fermentata si iaurtul integral.

6. Apa si lichidele sunt esentiale daca te simti obosit. Deshidratarea acentueaza senzatia de oboseala. Pe langa apa, bea suc de portocale, lapte cu cacao si cafea. Aceasta din urma cu masura si mereu insotita de un pahar de apa. 

7. Altele. Ai avut o noapte grea? Mananca dimineata, la micul dejun, fulgi de ovaz, ciocolata neagra si fructe uscate. Oligoelementele si magneziul sunt cele care te energizeaza si sustin efortul intelectual si fizic.
Magneziul este un element esential, acest mineral fiind implicat in peste 300 de reactii biochimice celulare. Deficitul de magneziu este una din cauzele senzatiei de oboseala. Doza zilnica recomandata este de 360 mg pentru femei si 420 mg pentru barbati.
- coacaze negre: se storc 4-5 pumni de bobite si se bea sucul obtinut. 1-2 pahare pe zi, timp de 5-7 zile, ajuta la recapatarea tonusului. Sau se poate cumpara de la plafar sirop. Foarte bun in perioadele de extenuare.
-macese: consumate sub forma de infuzie sau sirop + miere, energizeaza si revitalizeaza. Administrat profilactic, tratamentul previne instalarea oboselii fizice si intelectuale.
- ginseng: se gaseste la farmacii si plafare, sub forma de tablete, ceai etc.
- catina: se beau 2-3 cani de ceai din bobite de catina, indulcit cu miere sau pentru un efect rapid o cura timp de 2 saptamani cu ulei de catina.
- busuiocul: stimuleaza sistemul imunitar si alunga oboseala. Pentru efecte rapide se poate administra sub forma de tincura, cate o lingurita de 3-4 ori de zi, timp de 2 saptamani.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu